08. märts -

Naisteni, naistena, naisteta, naistega! Turunduse vaatevinklist, loomulikult!

 

44432259_s

 

Seekordne Turunduspähkel on ajendatud tänasest naistepäevast ning mõnest faktist, millele ma internetis juhuslikult peale sattusin. Neid lugedes jäin ma mõtlema – kui sageli ma Eestis märkan turunduskampaaniaid, mis on suunatud naistele (ma ei mõtle tüüpilisi pesupulbri-, riiete- või kosmeetikareklaame). OK, eelmisel nädalal mobiilireklaami nägin. Ja mõni aeg tagasi paari spordisaalikampaaniat.  Aga autoremondi- või rehvivahetusteenuse reklaami? Millal viimati nägite naistele suunatud autoreklaami (ja mitte stiilis „ükskõik milline auto, peaasi et väike ja punane“). Või arvutireklaami? Mõnda põnevat klienditeenindusvõtet?

 

Võib ju väita, et Eesti turg on nii väike, et sellist vahetegemist ei saa ettevõtted endale rahaliselt lubada. Või et suure osa toodete puhul reageerivad nii mehed kui naised emotsionaalsetele või ratsionaalsetele argumentidele suhteliselt sarnaselt. Ja mõnikord on võimatu meestele ja naistele eraldi tooteid teha. Samuti ei maksa unustada, et mõne vidina katmine lillekestega või roosaks võõpamine ei tee sellest veel naistele suunatud toodet/teenust ega anna välja turunduskampaania mõõtu! Küll aga on võimalik müügiprotsessis või turunduskommunikatsioonis arvestada sellega, et mehed ja naised reageerivad visuaalidele, argumentidele, detailidele jne erinevalt ning seetõttu käituvad teistviisi.

 

Naisi ja mehi juhib aju erinevalt

Harvardi teadlased avastasid 2001. aastal, et naistel ja meestel on erinevad aju osad erineva suurusega.  See piirkond otsmikusagaras, mis võtab osa probleemide lahendamisest ja otsustamisprotsessist, on naistel suurem. Seetõttu olevat naised paremad planeerijad ja näevad probleemidele erinevaid lahendusi – nad justkui pingutaksid sobivaima tulemuse nimel rohkem. Aju osa, mis reguleerib emotsioone – limbiline süsteem, on samuti naistel suurem.  Lihtsalt öeldes – sinna viivate suure arvu ühenduste tõttu osalevad naistel ka emotsioonid otsuste langetamisel. (Allikas:Discovery Fit&Health ja she-conomy.com).

 

Naised

1) vajavad rohkem aega otsuste langetamiseks. Ilmselt sellest tuleb vähemalt osaliselt ka naiste ostlemise huvi – enne lõpliku otsuse langetamist tuleb tutvuda paljude erinevate variantidega ja neid võrrelda.  Kui naine ütleb kaupluses, et tal on vaja asja üle järele mõelda, siis ei pruugi see olla vaid lihtne viis müügiesindajast lahti saada.

2) otsivad otsustusprotsessis tuge emotsioonidelt – kas see tundub turvaline, usaldusväärne, kas see on ilus jne. Piltlikult öeldes ei hooli naised mitte sellest, kas autol on 1,8-liitrine mootor võimsusega 103 KW, vaid kas sel on piisavalt võimsust, et  turvaliselt Tartu maanteel mõnest suurest veokist mööda sõita.

3) pööravad rohkem tähelepanu detailidele, neil on võime märgata nüansse, väikseid erinevusi, tajuda paremini terviku üksikosi – olgu see siis toote või teenuse puhul.

Üks traditsiooniliste soorollide kohaselt maskuliinsematest maskuliinsemaid liikumisvahendeid tootev firma, Harley-Davidson, lisas juba hea hulk aastaid tagasi oma naissoost klientidele mõeldes kodulehele eraldi sektsiooni – kuidas valida õiget sõidukit, kuidas sõita turvaliselt jne. Senine veebileht ei vastanud naiste ootustele. Ilmselt tuli neil seda teha, sest nad väidavad, et kui veel 1985. aastal ostsid naised 2% kõigist ratastest, siis 2003. aastal juba 10% ehk 23 000.

 

Naised otsustavad ja ostavad!

 

USA erinevatest uuringutest leitud faktid ei pruugi samaväärselt pidada paika Eestis. Kuid mõtlemisainet turundussvaldkonnas võiksid nad anda küll.

Naiste arvel on koguni 85% ostuotsustest, täpsemalt :

  • 91% uue eluaseme puhul
  • 66% arvutiostu puhul
  • 92% puhkusevaliku puhul
  • 80% tervishoiuküsimuste puhul
  • 65% uue auto ostmisel
  • 89% pangaarvetega seonduvas
  • 93% toiduvaliku puhul
  • 93 % käsimüügiravimite puhul

Allikas: Forbes, 2010

 

Naised on rikkad!

Lisaks sellele, et naised teevad suurema osa ostuotsustest, on nende kätte koondumas ka järjest suurem hulk raha (ärme räägi siinkohal palgalõhedest). USAs näitavad erinevad uuringud, et naiste kätte koondub järjest rohkem raha ja nende varandus kasvab proportsionaalselt kiiremini meeste omast. Kõige jõukamaks sihtgrupiks hinnatakse seal naisi vanuses 55+, kellest on saamas peamine luksuskaupade ja -teenuste sihtgrupp ja kelle kätte on koondunud 3/4 finantsvaradest. (Allikas: MassMutual Financial Group–2007). Olukord Eestis on siiski praegu veel üsna erinev.

 

Digimaailm ja naised

  • 22% külastavad e-poode vähemalt  korra päevas
  • 92% jagavad heade leidude kohta infot teistega
  • 171: keskmiselt kontakte nende mobiiltelefonis või e-posti nimekirjas
  • 58% viskaks välja televiisori, kui neil tuleks loobuda ühest digiseadmest (kuid ainult 11% loobuks sülearvutist)

Allikas : Mindshare/Ogilvy & Mather

 

 

Mida naised tahavad?

  • 91%  naisi väitis, et reklaamijad ei mõista neid.

 

 

Tänase naistepäeva puhul üks väike mõtteharjutus kõikidele!

1. Kas minu toode või teenus oleks teistsugune, kui ma peaksin seda müüma ainult naistele?

2. Võttes arvesse kõike eelnevat – kuidas ma kirjutaksin reklaami (või teeksin müügivestluse) ainult naistele?

 

Võib olla see on võimalik, võib olla mitte. Aga kui Sa leiad selle käigus mõne idee, mis aitab Sul rohkem müüa ja naistel tunda, et neid on paremini mõistetud, siis on ju kõik korras. Aga mõnikord piisab ka mõnest väga lihtsast turundusvõttest – tavalisest viisakusest.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel@pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain