20. oktoober -

Turundus ja seadused

Sageli ei mõelda turunduskampaaniat läbi viies selle peale, et pahaaimamatult mingit seadust või määrust rikutakse.  Mõnikord tuleb turunduskampaania planeerimisel arvestada päris suure hulga erinevate piirangutega. Allpool olev loetelu on seadustest, millega enamik firmajuhte, kes oma turunduskampaaniaid ise korraldavad, üldjoontes kursis peaks olema. Erijuhud nagu lõhkeainete, ohtlike kemikaalide, kahjuritõrje, geneetiliselt muundatud materjalide, küünalde tähistamise kohta jms on jäänud loetelust välja.
Kui Sinu autol on Sinu firma reklaam, kas pead reklaamimaksu maksma? Või Sinu välikohviku päevavarjudel oleva reklaami eest? Ning kui Sa ei tegutse Tallinnas, siis uuri järgi, millised on Sinu kohaliku maakonna/linna eeskirjad.
Reklaamimaksu kohta mujal Eestis saad infot siit.
Kas teadsid, et oled kohustatud oma ettevõtte äsjaavaldatud reklaami koopiat säilitama vähemalt 20 päeva? Või kui kasutad toote iseloomustamiseks sõna „keskkonnasõbralik,“ siis pead vajadusel ka seda tõestama? Missugune on eksitav reklaam? Milline on konkurenti halvustav reklaam? Kuidas ja keda tohib/ei tohi reklaamil kujutada? Mida ja kuidas tohib reklaamida lastele? Reklaamiseadus sätestab reklaami mõiste, reklaamile kehtestatud üldnõuded, keelud ja piirangud ning järelevalve korralduse ja vastutuse seaduse rikkumise eest.
Pealtnäha võiks arvata on tegemist on valdkonnaga, millega enamik ettevõtjaid kokku ei puutu. Aga kas võid sattuda pahandustesse, kui oma klientide jaoks turunduskampaania käigus korraldad loterii, osavusmängu või õnnemängu? Mis vahe on loteriil ja väga sageli turundusliku võttena kasutataval tarbijamängul?
Vaata kindlasti ka kaubandusliku loterii korraldamise, tingimuste ja teabe avaldamise juhendit  Maksu- ja Tolliameti leheküljel.
Kelle teoseid võid oma reklaamis (kas pildis või muusikalise taustana) kasutada ja millistel tingimustel?  Millisel juhul pead maksma autoritasu?
Käesolev seadus reguleerib üldtuntud ja registreeritud kauba- ja teenindusmärkide (edaspidi kaubamärk) õiguskaitset, kaubamärkidega seonduvaid õigusi ja kohustusi. Millal ja kuidas võid reklaamis kasutada oma konkurendi kaubamärki? Kui sarnane võib olla Sinu firma kaubamärk mõne väga tuntud kaubamärgiga?
Kuidas võid oma teenust või kaupa kirjeldada või kuidas pead seda tähistama? Kuidas esitada kauba või teenuse hinda? Millisel juhul võid kasutada oma reklaamis sõna „garantii“? Aga „tasuta“?
Kas Sinu kaupluses või teenindusettevõttes peab müüjal/teenindajal olema nimesilt? Aga siis, kui müüd turul või laadal? Millistel juhtudel tohid kasutada mõisteid „allahindlus“, „lõpumüük“ või „tühjendusmüük“?
Müügihinnast, ühikuhinnast, pakendatud ja pakendamata kaubast ja paljust muust.
Majandustegevuse register on asutatud erinõuetega tegevusaladel tegutsevate ettevõtjate, seadusega nimetatud asutuste, sihtasutuste ja mittetulundusühingute üle avalikkusele kättesaadaval viisil arvestuse pidamise ja järelevalve teostamise eesmärgil.
Kuidas ja milliseid kliendiandmeid võid koguda, kuidas neid hoida? Kas tohid neid kellelegi edasi anda? Ja paljust muust sellega seonduvast.
Pealkirja järgi ei pruugi enamik ettevõtjaid taibata, et selles seaduses ka midagi nende jaoks olulist on. Kuid just selles seaduses sätestatakse nõuded elektrooniliste kontaktandmete otseturustuseks kasutamisele.
Kas Tallinnas tohib toota Värska vett või Saaremaa juustu? Käesolev seadus reguleerib loodusliku, põllumajandusliku, käsitööndusliku või tööstusliku päritoluga kaupade ja teenuste tähistamiseks kasutatavate geograafiliste tähiste õiguskaitset.
Käesolev seadus sätestab pakendile ja pakendi kasutamisele esitatavad üldnõuded, pakendi ja pakendist tekkivate jäätmete vältimise ja vähendamise meetmed, pakendi ja pakendijäätmete taaskasutussüsteemi korralduse ning vastutuse kehtestatud nõuete täitmata jätmise eest. Kas Sina oled kohustatud tarbijale müüdud kaubapakendi tagasi võtma?
Sisaldab muuhulgas väga paljusid reklaamitegevusega seotud paragrahve (tellimata reklaam, reklaampakkumused müügigarantiid jne).

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel@pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain