20. aprill -

Sooduskampaania kanali ehk vautšerite kasutamise tegelik maksumus

Sooduskampaaniate kanaleid ehks vautšerite pakkujaid on viimase poole aasta jooksul lisandunud jõudsalt: Cherry, Zizu, Seller, Deal24 ja paljud teised.  Nende poolt küsitavad nö komisjonitasud võivad erineda, kindlasti erineb nende kontaktide arv (ehk mitu inimest Sinu pakkkumist näeb), pakkumise aeg jm. Valik on Sinu. Kuigi sellise sooduskampaaniaga liitumise süsteem tundub lihtne, kas Sa oled ikka läbi mõelnud, mida ühe sellise kampaania  korraldamine Sulle tegelikult MAKSAB?

Aga alustame ikka sellest (nagu iga turunduskampaania puhul), et miks Sa ikkagi seda sooduskampaaniat teed?  Oma nime tutvustamiseks? Selleks, et hukkaminevaid laovarusid kiiresti vähendada ja nende all seisvat raha vabastada? Uute püsiklientide saamiseks? Kliendiandmebaasi täiendamiseks? Veel midagi? Mis on selle eesmärk ja kui palju pead mõttekaks selle eesmärgi nimel kulutada?

Kuidas sellise vautšerikampaania rahalist külge mõõta? Vaatame ühte

võimalikku viisi.

Oletame, et Sul on toode, mille

  • letihind on 20 eurot
  • Sa oled valmis kampaania käigus müüma seda 50% allahindlusega – ehk siis 10 euroga.
  • Sa oled otsustanud müüa 500 vautšerit.

Kui letihinnaga müües oleks Sa 500 ostu pealt kogunud 10 000 eurot (500×20), siis nüüd tuleb käibeks vaid 5000 eurot (500×10). Lisaks pead Sa maksma kampaania korraldajale komisjonitasu. Oletame, et see on näiteks 25%. Seega maksad 5000 eurost ära veel 1250, järele jääb 3750 eurot. Oled vabatahtlikult loobunud 6250 eurost (10 000-3750).

Muide, Sinu kasuks räägib fakt, et mitte kõik vautšeri ostnud ei lunasta seda välja. Uuri oma sooduskampaania korraldaja käest, milline on keskmine vautšerite lunastamisprotsent.

Kuna loobusid äsja 6250 eurost, siis tuleb Sul mõelda, millised võimalused on Sul see raha tagasi teenida.

1. Üks võimalus on teha klientide lisamüüki. Igale kliendile, kes tuleb oma vautšerit lunastama, pakud lisatoodet või –teenust. Kui mitmele Sa seda müüa suudaksid? 10%? 30%?

2. Kui suure summa eest Sa seda lisatoodet või teenust keskmiselt müüd?

3. Kui paljudest uutest klientidest võiksid Sinu püsikliendiks saada? Mida Sa selleks teed, et nad hakkaksid Sinu püsikliendiks? Parandad oma teeninduskvaliteeti? Uuendad tootevalikut? Kogud nende andmeid ja suhtled nendega ka edaspidi? Aga kui paljud kampaania käigus vautšeri lunastanud on juba Sinu püsikliendid ja lihtsalt naudivad vaid soodsat pakkumist?

4. Kuidas Sa paned oma kliendid sagedamini ostma? Kui näiteks tavaliselt külastab keskmine klient Sind 1 x kuus, siis kas Sul on võimalik seda sagedust tõsta?

Vaatame nüüd neid numbreid tabeli kujul. Numbrid ja protsendid ei pretendeeri siin mingile reaalsele statistilisele keskmisele. Võid teha oma tabeli, sisestada endale sobivad summad ja analüüsida oma kampaania kasumlikkust ise. Tabelis on tehtud kaks varianti (A ja B), milles on muudetud püsiklientide hulka, lisaostu tegevate klientide hulka ning lisaostu summat. Oletame, et mingi osa kampaania käigust tulevaid uusi kliente saab püsiklientideks ning nad pöörduvad Sinu juurde vähemalt 1 kord (järgmisel kuul) ka tagasi.

Tulemus?

Kui suudad teha lisamüüki veidi suuremale hulgale klientidest, tõsta keskmist lisamüügi summat ning panna mingi osa kliente tagasi tulema, võid saavutada märksa parema tulemuse. Selleks, et aga kampaania Sulle täiesti ära tasuks, peaks iga püsiklient veel mitu korda tagasi pöörduma ja ostma vähemalt keskmise suma eest.

Nüüd jääb Sul üle veel mõelda selle üle, kas Sa saaksid mõnd muud või odavamat kanalit kasutades saada sama palju uusi kliente? Tehes näiteks reklaami Google AdWordsis või Facebookis? Vastus oleneb sellest, milline Su kampaania eesmärk ikkagi on!

Ja nagu ma ütlesin, siis on see vaid üks võimalik viis vautšerikampaania tulemuslikkust mõõta. See siin ei võta arvesse kasumeid, Sinu söögikoha või salongi täituvust, mõju muudele eesmärkidele jne. Kuid peamine on, et Sa üritad sellistest kampaaniatest mingil viisil kasu saada, mitte lihtsalt raha ära kinkida.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel[at]pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain