22. september -

Ristturundus – 10 asja, mille peale mõelda

Mis on ristturundus? Ristturunduse puhul lepivad kaks (või ka enam) ettevõtet kokku teha turunduskampaania, mis tooks kasu mõlemale osapoolele. Püstitatakse eesmärk, määratakse eelarve ja ajakava, jagatakse ülesanded. Enamasti teevad ristturundust koos omavahel mittekonkureerivad ettevõtted. Kuid ristturundust on mõistlik teha vaid juhul, kui mõlema osapoole sihtgrupile võiks teise osapoole pakkumine meeldida.  Ristturundus võimaldab koostööd tegevatel  ettevõtetel oma turunduskontaktide arvu suurendada, pakkuda klientidele lisaväärtust, turunduskulusid vähendada ja lõppkokkuvõttes müüki suurendada (loomulikult eeldusel, et turunduskampaania oli suunatud müügi suurendamisele).
10 asja, mida väikeettevõte peaks ristturunduse partneri valimisel silmas pidama.
    1. Tunne oma kliente! Sa pead olema kindel, et Sinu kliendid väärtustavad Sinu turunduspartneri pakkumist, mitte ei pea seda tüütuks vahelesegamiseks või millegi kaela määrimiseks. Hea ristturunduskampaania tegemiseks pead Sa tundma oma klientide väärtushinnanguid, harjumusi ja eelistusi. Otsi põhjusi ristturunduskampaania tegemiseks nö oma klientide peast ning ära lange esimese koostööpakkumise ohvriks.
    2. Vali oma turunduspartnerit hoolikalt! Te peate olema huvitatud sarnastest klientidest. Kuid Sa pead ka olema kindel, et Su partneril on Sinu klientide hulgas hea reputatsioon. Kui teie ristturunduskampaania on suunatud müügi tõstmisele, siis veendu, et tema (ja ka Sinu) müügimehed ja klienditeenindus suurenenud töömahtudega ka hakkama saavad ja klientidele antud lubaduste täitmisel jänni ei jää.
    3. Ärge unustage kindlaks määrata oma ristturunduskampaania eesmärke! On see kontaktide loomine? Salongi/poe külastatavuse tõstmine? Läbimüügi suurendamine? Pange paika täpne turunduseelarve. Määrake kindlaks vastutavad isikud, ajakava, kuidas kliente teenindatakse, kes lahendab tekkinud probleemid jne. Käige läbi kogu protsess  – alates esimesest tegevusest kuni kampaania lõpparuande koostamiseni. Ärge unustage, et ka arved tuleb maksta – kes mille eest ja mis hetkel maksab? Halvasti planeeritud ristturunduskampaania võib tihti partnerid tülli ajada, seega mõelge võimalikele probleemidele juba varakult. Enam ei ole tegemist „minu“ kampaaniaga, nüüd on see „meie“ kampaania.
    4. Ristturundus EI OLE kiire lahendus ettevõtte käibeeesmärkide täitmiseks! Tõsised müügiprobleemid viitavad tavaliselt sellele, et probleem on sügaval Sinu ettevõttes sees – protsessides, inimeste oskustes või motivatsioonis jne. Kiire turunduskampaaniaga Sa ainult võimendad olemasolevat – müüjad ei oska müüa, tootmine ei jõua järgi, klienditeeninduses pole piisavalt võimsust vms.
    5. Ristturundus ei ole tasuta pilet sõiduks turunduspartneri turjal. Sa ei saa oodata, et Su partner teeb kogu töö ja Sina korjad koore. Hea koostöö jaoks on oluline, et panustad tõsiselt ja siiralt. Eriti juhul, kui koostööettepaneku algatajaks olid Sina.
    6. Kui ristturunduskampaania ettepaneku teisele ettevõttele teed Sina, siis mõtle enne hästi läbi, millist kasu see toob teisele osapoolele. Mida tema kliendid hindavad? Kui palju kampaania maksab? Milline võiks olla tulemus? Lähenemine stiilis „Teeks midagi?“ ei tekita Sinu ettevõtte suhtes usaldusväärsust. Sama ka vastupidises olukorras – kaalu hoolikalt Sinu ettevõttele tehtud ettepanekuid.
    7. Suur tükk ajab suu lõhki! Kui püüad turunduspartneriks saada liiga suure ettevõtte, ei mõju Su pakkumine kliendi jaoks siiralt. Elevandi ja sääse ühispakkumise puhul mäletab tarbija hiljem vaid elevanti, sääsk ei kipu meelde jääma ega olema tõsiselt võetav. Tõenäoliselt ei ole Sul väikeettevõttena ka midagi sellist pakkuda, mis väga suurt ettevõtet huvitada võiks ja ei tekitaks viimasel tunnet, et püüad lihtsalt tema kliendibaasi lüpsta.
    8. Kui oled valinud otsepostituskampaania olemasolevatele klientidele, siis pane tähele, et klientide andmed on Sinu suurim vara ja tõenäoliselt oled lubanud neid mitte kellegagi jagada. Seega ei mingit olemasoleva kliendiandmebaasi üleandmist oma ristturunduse partnerile!
    9. Mõõtke! Mõõtke! Mõõtke!
    10. Tehke parandused ja vajadusel korrake!
Milliseid turunduskanaleid võivad väikeettevõtted kasutada?
    1. Otseturundus. Olgu see siis e-meil või tavapostitus kasutades olemasolevaid kliendiandmebaase. Või miks mitte kasutada võmalust tutvustada oma toodet teise ettevõtte infokirjas?2. Internetiturundus – alates kodulehe linkide/viidete/bannerite vahetusest kuni ühise internetireklaamini. Sobivusel sotsiaalmeedia kasutamine.3. Reklaam trükis, teles, raadios või ühine välireklaam.

    4. Ühisturundus messidel ja laatadel.
    5. Ühised kliendiüritused.
    6. Müügivisiidid – alates sellest, et ühe firma müügiesindajad esitlevad koos oma toodetega ka ristturunduspartneri tootenäidiseid kuni müügiesindajate ühiste visiitideni välja.
    7. Müügimaterjalid või tootenäidised vms müügikohatdes, kauplustes jne. Miks ka mitte võtta kasutusele aknapinnad, autod, müügimaterjalid jne.
    8. Ühised artiklid meedias.
    9. Erinevad tarbijamängud, loosimised, auhinnad.
    10. Reklaam pakenditel, „tasuta kingitused“ tootenäidiste näol jne.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel[at]pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain