16. veebruar -

Mulasõnadest

turundustekst

Sa oled seltskonnas ja Sinu uued tuttavad küsivad su käest, millega su firma tegeleb. Sa vastad nii: “Me oleme Eesti kapitalil põhinev ehitusfirma, mille eesmärk on pakkuda unikaalseid ja innovatiivseid  ehituslahendusi läbi kõrgetasemelise, usaldusväärse, paindliku ja kliendisõbraliku teenuse ning väljaõppinud personali abil teostada kvaliteetseid allahanketöid.”

Sinu vestluspartner: „Ahah!“ Ilmselt jääb jutt sinnapaika ja su vestluspartner läheb otsib mõne teise inimese, kelle jutust ta aru saab.

Sa ju ometi ei räägi nii?

Keegi ei räägi. Kuid ometi on väga paljude firmade kodulehed või turundusmaterjalid täis sellist “kõrgelennulist mula”. Ka see näiteks toodud lause on kahjuks peaaegu kogu oma ilus või pigem inetuses pärit ühe ettevõtte reklaammaterjalist.

Vaatame sellest punnitatud lausest paari väljendit.

Mis on kvaliteetsed allahanketööd? See, mis ühe jaoks on tipp-topp töö, on teise jaoks vusserdis. Kuidas seda kvaliteeti mõõta saab? On teil iga 100 eseme kohta vaid 0,5% praaki? Kas teil on ISO sertifikaat? Kas teil on kvaliteedikontroll? Palun selgita oma võimalikele klientidele maakeeles, mis asi see kvaliteet teie jaoks on. Sest kui kõik väidavad, et nad teevad kvaliteetset tööd (või oled sa kuulnud kedagi uhkelt väitmas, et nemad küll kvaliteetselt ei tööta), siis mille poolest eristub üks firma teisest?

Kliendisõbralikkus? Mis see on? Kas teie klient ei pea klienditeeninduses ootejärjekorras istuma? Kas te toote midagi ise kliendile kohale? Kas teil on 24 h avatud klienditeenindus  või tehniline abi? Mida see mõiste “kliendisõbralik teenus” mulle teada annab? Mitte midagi.

Innovatiivne ja unikaalne?  See ei tähenda ju, et Su toode ka paremini minu vajadustele vastaks, kauem vastu peaks või odavam oleks. Kui Sa ei suuda kliendile näidata, kuidas Sinu innovatiivsus ja unikaalsus talle kasulik on, siis ei kanna need sõnad Sinu turundustekstis mingit väärtust. Kui Sa seda mõistet lahti ei selgita, siis kuidas peaks ehitusvaldkonnas võhik mõistma, kui innovatiivne või unikaalne Sa ikka oled? Räägi asi lahti.

Eesti kapitalil põhinev firma? Klient võib olla üdini patriootlik, kuid nagu öeldakse, siis rahal pole rahvust ega kodumaad. Kas Sa arvad, et klient ostab su toote patriotismivaimust kantuna ka siis, kui see on 2 korda kallim ja 2 korda nigelam kui su konkurendil? Kas see lause lisab mingi olulist informatsiooni? Teatud kontekstis võib tal oma ülesanne olla, aga kas see väide on tõesti tähtsuselt esikohal? Või on see mingi tüüplause, mis hulgub tekstist teksti ja veebilehelt veebilehele, sest “kõik kirjutavad nii”?

Väljaõppinud personal? No ma ei arvagi, et mõni tööandja koondab oma firmasse ainult neid, kes tema masinaid vms kasutada ei oska. Aga väljaõpe võib tähendada vanade meistrimeeste käe all harjutamist  või ka ülikoolidiplomit Millist infot see väljend “väljaõppe saanud” mulle  kui lugejale tegelikult annab?

Räägi inimesega, mitte ära konstrueeri lauseid!

Kui Sa kirjutad firma tutvustust, siis pigem hoia laused lühikesed ja selged . Kirjuta sellest, kuidas Sinu toode või teenus aitab Su kliendi elu lihtsamaks teha, miks ta maksab vähem või rohkem või jõuab kiiremini kohale. See ei tähenda seda, et Su kodulehe tekstid peaksid olema sõbramehelikud jou-stiilis õlalepatsutused. Kuid stampväljendite kergekäelise kasutamise asemel kaalu igat sõna – kas see sõna annab edasi võimalikult täpset informatsiooni, kas ta iseloomustab Sinu firmat viisil, mis teeb sellest eristuva või unikaalse ning kas see sõna on ka võhikule arusaadav.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel@pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain