05. august -

Kuidas kirjutada tootetekste?

Mis teeb kodulehel oleva tooteteksti müüvaks?

Neid elemente on palju:

  • toote pildid ja nende kuvamine
  • toodet tutvustav tekst (sõnastus, lausete pikkus, liigendatus, teksti pikkus, stiil, kliendi peas olevatele küsimustele vastamine, toote eeliste väljatoomine, lisamaterjalid jne)
  • lehe kujundus – mall (font, fondi värv, muud värvid, reavahed, tühja ruumi olemasolu, paigutus jne)
  • hind ja selle kuvamine
  • nuppude silmatorkavus, eristuvus taustast, suurus jne
  • vaadatavus mobiilis
  • jne

Ei saa öelda, et tootetekst neist ihuüksi toote maha müüb ja seetõttu kõige olulisem on – kui ikka muu leht on piisavalt jube, ei viitsi keegi ka seda tooteteksti lugeda. Samas kui tootetekst on jama, siis võib kogu su tooteleht ükskõik millist disaini- ja kasutajasõbralikkuse preemiat väärt olla, aga jama teksti tõttu ei saa ikka midagi müüdud.

 

Millele sa peaksid siis mõtlema, kui tooteteksti kirjutad?

  1. Kliendi vanus, tema lugemisharjumused ja -võime. Mõtle oma kliendile (või kui soovid täpsemalt, siis personale), kui sa kirjutad!
    Vanaemale kirjutad ju teisiti kui parimale sõbrannale, põhiharidusega inimesele teisiti kui doktorandile, firmajuht ja sekretär pööravad ka tähelepanu erinevatele asjadele tekstis. Oluline on ka vanus – uuringud näitavad, et noored  eelistavad tunduvalt lühemaid tekste kui 50+ vanuses inimesed.
  2. Mõtle sellele, millised mured on sellel inimesel – miks ta seda toodet vajab, milliseid probleeme sinu toode tema jaoks lahendab. See aitab sul valida parimaid argumente, eeliseid. Ära unusta, et inimene ei osta ampreid, pikkust, kaalu või muid tehnilisi omadusi. Ta ostab väärtust, eelist, emotsiooni. Naised ei osta mitte näokreemi, vaid lootust värskem või noorem välja näha. Me ei osta mitte akutrelli, vaid võimalust nautida suurt raamaturiiulit, millelt oma raamatuid mugavalt kätte saab. Trelli on meil vaja selleks, et see lihtsalt seina külge kinnitada. Jah, on võimalik, et mõni akutrell paneb mehe end tunda nagu Tim “The Toolman”. Nagu auto puhul ei osta me sageli niivõrd hobujõude või kliirensit, vaid seda, kuidas see auto meid end tundma paneb (sportlik, väärikas, nooruslik, hip, hipi , jõukas vms).
  3. Mis on kõige olulisem toote või teenuse juures? 
  • sa ei pea kirja panema iga eelist või omadust, vaid vali 3-4 kõige väärtuslikumat;
  • kirjelda iga omaduse eeliseid ja mida see toote kasutajale annab;
  • näita, millist probleemi see kliendi jaoks lahendab või kuidas klienti aitab;
  • maali pilt: Sa ei pea kunagi muretsema, et sul pole…(lisa oluline asi).

 

Mõtle sellele, milline on sinu firmale sobiv stiil!

Vali stiil, mis iseloomusta Sinu brändi:

  • noor, reibas ja start-upilik
  • soliidne nagu advokaadibüroo
  • kuiv ja täpne nagu raamatupidamisbüroo
  • soe ja hoolitsev nagu ema
  • rõõmus ja sõbralik nagu hea sõber
  • Oskar Luts või A.H. Tammsaare?
  • Sina või Teie? Släng ja lühendid? Smileyd?

Püsi valitud stiili juures. Kui sul on näiteks e-poes palju erinevaid tekste ja ühel sa teietad, teisel sinatad või ühel emmetad ja teisel oled kuiv nagu ravimifirma tooteleht, ajad sa kliendi alateadvuses juhtmed lühisesse.

Kuidas kirjutada tooteteksti

 

Kuidas teksti liigendada?

Pea meeles, et enamik inimesi ei loe, vaid nö skännib veebilehel olevat teksti. Sinu ülesanne on teha see talle kergesti silmadega haaratavaks. Kui vaatad oma kodulehe Analyticsist lehel viibimise aega, saad kiiresti jälile sellele, kui kaua inimesed su lehel viibivad, kuidas see konverteerub ja milline tooteleht käitub teistega võrreldes paremini ja milline halvemini.

  • Kõige olulisemad argumendid too välja esimese kahe lõigu jooksul (lead ehk juhtlõik).
  • Hoia lõigud lühikesena (lõik = 4-5 lauset. 1 lõik = 1 mõte).
  • Kasuta pealkirja ja vahepealkirju (font suurem, ka värv teine). Iga 2-3 lõigu järel pane vahepealkiri.
  • Alusta pealkirju ja vahepealkirju nii, et kõige olulisemad sõnad oleks lause algul.
  • Grupeeri võimaluse korral mingeid tekstiosi – ümbritse need joonega, kasuta teist värvi tausta vms.
  • Poolpaksu kirja kasuta säästlikult! Rõhuta ainult seda, mis on oluline. Poolpaks kiri igas reas ei ole mõistlik.
  • Rõhuta olulisi märksõnu teksti sees
    • lugejad saavad rõhutatud sõnu pilguga paremini haarata;
    • otsimootorid peavad rõhutatud (poolpaksus) kirjas sõnu olulisemaks.
  • Ära kasuta märksõnade puhul suurtähti, kaldkirja ega allajoonimist, sest:
    • SUURTÄHTI on halb lugeda – eriti juhul, kui kirjutad nii terveid lauseid või kogu lõigu;
    • allajoonimise puhul arvab lugeja, et see on link;
    • kursiivi võiks panna ainult võõrsõnad (kui oled keelepuritaan ja tahad reegleid täpselt jälgid).

Kui kahtled, siis testi! A/B testi tegemine ei maksa suurt midagi, kuid halva ja hea lehe vahe e-poe puhul võib olla sadu, tuhandeid või kümneid tuhandeid eurosid. Tavalise kodulehe puhul võib vahe olla selles, kas sinu müügiesindajaga võtab ühendust 1, 10 või 100 potentsiaalset klienti.

 

PEA MEELES !

Eesti keeles on tarbetekstis on ca 10-15 sõna lauses, kuid keskmine võiks olla 8-10 sõna.

Kui sul on kaks osaluset, siis võiks seal olla 10 sõna.

Lühilause koosneb 5-7 sõnast, hõlbus on haarata 7-8-sõnalisi tekstitükke. Meie lühimälusse mahub umbes 5-7 sõna.

 

Täiesti eraldi teemad tooteteksti puhul on veel stiil (kahjuks paljud meie ettevõtete kodulehed kubisevad nominaalstiilist ja on kohutavalt kantseliitlikud). SAmuti kuidas ja milliseid argumente kasutada.

Ning mõistagi SEO ehk otsimootoritele optimeerimine – sa ei kirjuta mitte ainult inimestele, vaid ka masinatele ehk algoritmidele. Sellest mõni teine kord.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel[at]pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain