21. august -

Uitmõtteid töökuulutuste tekstide teemal

Loen töökuulutusi ja ei suuda imestada, et paljud Eesti ettevõtteid ei soovi endale häid kolleege, kes töö ära teeksid, vaid … ingleid! Õigemini ingli, ema Theresa ja Supermehe/Supernaise ristsugutist. Küll peab ta olema rõõmsameelne, heatahtlik, töökuulutuse kirjutaminestressi  taluv, oskusega muutustele kiiresti reageerida, kannatlik, abivalmis, suhtlemisaldis, empaatiavõimeline, julge, osav, avatud meelega, meeskonnamängija, teotahteline, kiire õppija, sõbralik, täpne, asjalik, ettevõtlik, kohusetundlik, hea kohaneja, loomulik suhtleja, entusiastlik jne. Kõik need ootused on nopitud 2020. aasta augustikuus CV Online lehel olnud paarikümnest töökuulutusest. Parima pärlina oli veel (aastal 2020!) lugeda, et töö sobib noorele inimesele (vanuseline diskrimineerimine)!

Probleem on aga selles, et kõik need on subjektiivsed ja üheselt mittemõõdetavad nõudmised.

Üks peab täpsuseks seda, kui ta pole 25 aastat kuhugi hilinenud. Teise jaoks on täpsus see, kui ta vaid nö akadeemilise veerandi võrra hiljaks jääb.  Ühe jaoks on sõbralikkus see, kui ta oma kabineti ust päevad läbi kinni ei hoia. Teise jaoks on sõbralikkus see, kui ta igal hommikul igas kabinetis ja lisaks ka kohvinurgas kõikidega 15 minutit juttu ei tee ja ja nende koera/kassi/mehe/laste/ämma tervise järgi ei päri. Loodan, et said mõttest aru.

See, et sa oma töökuulutuse täidad sõnadega, ei tähenda et see sellele samapalju mõtet juurde annab. Põhimõtteliselt on see vaht. Mulasõnad. Terve hulga selliste iseloomujoonte kirjapanemine ei garanteeri mitte kuidagi, et selles tunnevad end ära õiged inimesed ja otsustavad sinu juurde kandideerida. Ja ka vastupidid – see ei välista ebasobivate kandidaatide saamise. Ja kui sinu töökuulutuse tekst on enam-vähem identne sama valdkonna ülejäänud 150 kuulutusega, siis miks sa arvad, et just sina võimalikult sobiva kandidaadi ligi tõmbad? Millega sa oma “konkurentidest” siis õigupoolest eristud?

Tootereklaamid on meil ajaga paremaks läinud. 90-ndatel ja veel hiljemgi oli paljudel kombeks ostetud reklaamipind täita maksimaalselt rohke tekstiga. No et ikka täie raha eest saaks! Muidu maksad ju tühja ruumi eest, ega siis seda saa lasta raisku minna. Ajapikku õpiti tootetekstides välja tooma seda, mis on konkurentsieelised, millised kõige olulisemad argumendid jne. Jääb üle oodata, et see trend jõuab lõpuks siiski ka paljude väikeettevõtete töökuulutustesse. Et ühel päeval avastatakse, et ei ole oma töökuulutuses vaja üles lugeda 18 erinevat omadussõna, vaid vaja on eristuda ja silma jääda sellega, mis sinu firma puhul tõepoolest oluline on. Sest paraku ei vali mitte tööandja töötajat, vaid ka vastupidi.

Palun mõtle väga hoolikalt läbi, mida sa oma töökuulutusse kirja paned. Ja miks sa seda teed.

Kirjutas admin

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel[at]pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain