25. jaanuar -

Kuidas kirjutada Google AdWordsi reklaame?


Just nimelt – kirjutada Google AdWordsi tekste! GoogleAdWordsi kasutamise, seadistamise jms kohta on veebis palju õpetusi. Kuidas aga koostada neid lühikesi ja kindla tähemärkide arvuga tekste?*

* Kirjutasin selle postituse 2012. aasta alguses, kui AdWords võimaldas praktiliselt teha vaid tekstireklaame. Pilt- ja videoreklaamid, dünaamilised saidilingid ja re-targeting jms oli siis alles tulemas. Seetõttu võd alustuseks lugeda hoopis selle postituse lõppsõna (juuli 2015).

Vaatame kõigepealt seda näidet.

Valisin ühe märksõna ja vaatasin, kuidas tüüpilised  väikeettevõtted end reklaamivad. Oletame nüüd, et teil on vaja uusi rehve. Sisestate otsingusse “rehvid” ja saate sellise tulemuse.
Suurim valik? Lai valik? Kõige laiem valik? Suurim ladu? Mõistlik hind? Parim hind? Taskukohane hind? Vahetage nüüd ära ettevõtete nimed ja ilmselt sobib iga reklaam igale firmale (vaid 1 eristub). Kui kõik reklaamid on nii sarnased, siis mille järgi peaksid Sa kliendina valiku tegema? Tegelikult ei soovi Sa ju mitte laia valikut rehve (ega Sa hulgikaupmees ole), vaid ühte kindlat tüüpi rehve mingi probleemi lahendamiseks: rehve maasturile või sõiduautole, nael- või lamellrehve, turvalisi või vastupidavaid rehve, tuntud kaubamärgilt või odavaid, koos vahetusega või ilma jne.

Alusta sellest, et mõtle nagu klient. Mida ta täpselt vajab? Millest lähtuvalt otsuse teeb? Jälgi tähelepanelikult konkurentide reklaamtekste. Mida nemad reklaamivad? Milliste sõnadega? Milline on nende pakkumine? Aga millised on Sinu tugevused? Kuidas Sa saad teha eristuva, konkreetse pakkumise?
Ära unusta, et inimene langetab siin otsuse vaid sekundi-paari jooksul. Seega peab Sinu reklaam välja paistma, olema usaldusväärne ja tekitama uudishimu. Alles seejärel klikib ta Sinu reklaamile.

Vaatame kümmet lihtsat võtet paremate Google AdWordsi tekstide kirjutamiseks.

1. Esita küsimus! Küsimus võib panna lugeja mõtlema ja tekitab uudishimu. Kas tahad kaotada 5 kilo? Kuidas kiiresti rikkaks saada? Miks meie x teenus on kõige efektiivsem?

2. Anna lihtne õpetus! 5 lihtsat sammu lopsakate ürtide kasvatamiseks! Lisaks on selles tekstis ka arv ja inimesed armastavad sellist konkreetsust.

3. Kasuta soovitust või tunnustust! Klientide lemmik 2011! Testivõitja 2011!

4. Kasuta aktiivseid verbe! Tee, muuda, hakka, loe, telli! See mõjutab inimest, kui talle esitatakse konkreetne üleskutse.

5. Kasuta “võlusõnu”! Uus, täna, tasuta,  nüüd, kohe, eripakkumine, saladus jne. Inimestele meeldib, kui neil on võimalik osa saada millestki uuest või eksklusiivsest.

6. Too välja oma eelised! Kuid need eelised peavad Sind konkurentidest eristama ja olema kliendi jaoks olulised. See võib olla mõni kindel pakkumine, lisateenus, mis teeb põhiteenuse kasutamise mugavamaks või esimese ostu tegemise riskivabamaks.

7. Võrdle! Inimesed armastavad võrdlusi (eriti, kui saad end võrrelda mõne hästi tuntud brändiga). Kiirem kui X. Pikem kasutusiga kui Y. Muidugi pead oma võrdluste õigsuses kindel olema.

8.  Testi! Rääkimata erinevate tekstide testimisest, testi ka võtmesõnu erinevas järjekorras. Lasteriided vs riided lastele.

9. Ära kasuta ballastsõnu. Sul on kvaliteetsed rehvid? No tore on, ma eeldan, et need on nagunii kvaliteetsed. Või oled Sa kedagi näinud end reklaamimas ebakvaliteetsete rehvide tarnijana?  Sama käib „hea hinna“ kohta. On keegi näinud reklaami „kõige halvemad hinnad?“

10. Ära korda sõnu! Mindsvalley uuring näitab, et reklaamtekstis mitu korda esinev sõna võib vähendada Su CTR (läbiklikkimise suhet). Sõnasta lause ümber või kasuta sünonüümi.

Testi! Testi! Testi! See ei maksma midagi. võtab vaid natuke aega ja kannatust! Aga tulemus on üldjuhul seda väärt. Loe läbi kõik kokurentide reklaamid ja analüüsi neid. Koosta oma reklaam nii, et see neist eristuks – võttes arvesse oma sihtgrupi ootusi. Kombineeri erinevaid tekste ja vaata, kuidas need töötavad.  Aga alusta sellest, et Su toode või teenus eristuks konkurentidest – see teeb ka reklaamimise lihtsamaks.

Lõppsõna.

Tahad ausat soovitut? Loomulikult võid Sa ise proovida reklaame seadistada, väikese eelarvega katsetada. Aga olen aus – kui Sul ei ole aega asi endale KORRALIKULT selgeks teha, siis on targem see teenus sisse osta. Google AdWords on lihtsamaid võimalusi raha huugama panna ja teha seda nii, et Sa ise sellest arugi ei saa. AdWordsis on kümneid erinevaid võimalusi reklaami teha ja kui Sa ikka päris kindel ei ole, kuidas ja mida teha, siis – iga kingsepp jäägu oma liistude juurde. Sina tegele oma põhitegevusega, las AdWordsi reklaamidega tegeleb see, kelle põhitegevuseks see on.

Kirjutas Kristel Tammemäe

Kui meeldis, siis jaga seda postitust sõbraga!

Saada e-posti teel   Share

Jälgi meid ka:

Facebook RSS

Kommenteeri

Nimi E-post
Kommentaar

Pähkel OÜ      |      e-kiri: pahkel[at]pahkel.ee      |      tel +372 50 76 729      |      Privaatsusinfo

Privaat Disain